Je klant is niet alleen je beste ambassadeur, het is ook degene die je een spiegel voor kan houden. Het is degene die ziet hoe de processen die je op papier hebt gezet, op dagelijkse basis worden uitgevoerd. Wanneer is het de laatste keer geweest dat jij door de ogen van de klant naar jouw organisatie hebt gekeken?
Ik realiseer het me goed, het klinkt als een open deur en een cliché. Toch zien we dat het weinig gedaan wordt, ondanks dat het enorm veel oplevert. Dan rijst de volgende vraag: hoe doe je dat dan? En waar ligt je focus?
Allereerst moet je jezelf de vraag stellen: wie is mijn klant? Als je daar het antwoord op weet: Stel jezelf de vraag wat de touchpoints van de klant met jouw organisatie zijn. Denk bijvoorbeeld aan de eerste kennismaking, de rondleiding, het haal & brengmoment en het contact met planning en plaatsing. Dit zijn de momenten waarop je je klant een bepaald gevoel geeft. Blij, verrast, verdrietig, boos of gefrustreerd met welk gevoel laat je de klant achter.
Juist de emotie op dit cruciale moment is van belang. Want als iemand dan wel een positieve, dan wel een negatieve emotie ervaart bij de service die je biedt zal hij hierover vertellen aan anderen. En als je dus weet in welk deel van het proces de negatieve emoties van klanten zitten, kan je hier verbetering in brengen.

Vraag informatie aan over de Kinderopvang Awards of meld je direct aan

Ja, ik meld me aan
Naar de website

Informatie aanvragen

Oeps! We konden je formulier niet vinden.

Over Jeltje Meijvogel

Ik ben Jeltje, 32 jaar en werkzaam bij onderzoeksbureau tevreden.nl. Binnen deze organisatie ben ik de specialist voor de kinderopvang en gastouderopvang. Ik adviseer welk klant- of medewerkerstevredenheidsonderzoek het best past bij een organisatie. Klanten begeleid ik bij het onderzoek en het interpreteren van de resultaten. Daarnaast geef ik workshops over belang van customer excellence. Met partners ontwikkel ik workshops die op basis van onderzoeksresultaten van klanten relevant lijken voor de branche (denk hierbij aan online marketing en leiding geven)

Bekijk mijn website

Gerelateerde berichten