Hoe het allemaal begon…
Ik word gebeld door een collega: “Paula, moet je nu eens horen”. Vertel! “We werden net gebeld door de organisatie van de Sterkste schakel”. Je moet ze even terug bellen. Mijn streven is om mensen altijd binnen een dag terug te bellen. Dus dezelfde middag dag bel ik hen op. “Jullie zijn genomineerd voor meest klantgerichte organisatie in de regio”. Ik antwoord enigszins verbouwereerd dat ik dat uiteraard erg leuk vind en open sta voor een gesprek met de organisator van deze award. Enigszins verwonderd hing ik de telefoon weer op.

Maar waarom?

Na het ophangen van de telefoon hing er een groot vraagteken boven mijn hoofd. Geweldig dat wij genomineerd zijn, maar waarom? Wie ervaart ons dan als klantgericht? Waarom vinden zij ons klantgericht? En, wat is dat eigenlijk, klantgericht? Ik begon maar eens te polsen bij mijn collega’s. “Vind jij ons klantgericht? Ja. Waarom? Toen maar eens bij een relatie, zelfde antwoord. De dagen er op gingen mijn gedachten steeds terug naar deze vraag? Hoe klantgericht zijn wij? Wat doen wij dan voor bijzonders? Want wat wij doen is toch eigenlijk heel normaal? Zo zou je zelf toch ook behandeld willen worden? Wie spreken onze klanten en zijn dus de ambassadeurs van onze organisatie? Daar is maar 1 antwoord mogelijk: de pedagogisch medewerkers. Uiteraard, de organisatie faciliteert klantgericht werken. Door niet teveel regels, een beetje flexibiliteit, een prettige werkomgeving en aandacht voor klantgerichtheid. Maar het zijn de pedagogisch medewerkers die iedere dag contact met onze klanten hebben. Zij zijn het gezicht van onze dienstverlening naar de kinderen en de ouders. Wij hebben dus een team om trots op te zijn. Nooit had ik van te voren kunnen bedenken welke positieve invloed deze nominatie op de organisatie zou hebben. En dan bedoel ik vooral de flow die het bij het team teweeg brengt. Ook zij zijn trots op hun prestatie en op de organisatie.

Hoe klantgericht ben jij? – Workshop

Stel jij jezelf wel eens de vraag hoe klantgericht jouw organisatie is? Of hoe klantgericht jij eigenlijk zelf bent? Hoe zou jij de volgende zin aanvullen: mijn organisatie is klantgericht want…
Klantgerichtheid is tegenwoordig heel normaal, maar hoe ziet dat er in de praktijk eigenlijk uit? Ken je de kracht van je organisatie en weet je die te benutten?
Vind je het leuk om hier eens over na te denken en met elkaar over van gedachten te wisselen? Kom dan naar mijn workshop tijdens de inspiratiedag.

Vraag informatie aan over de Kinderopvang Awards of meld je direct aan

Ja, ik meld me aan
Naar de website

Informatie aanvragen

Oeps! We konden je formulier niet vinden.

Over Paula Bernsen

Wie smelt er niet voor de glimlach van een kind? Zo begon mijn sollicitatiebrief bij Wonderland Kinderopvang. Inmiddels al 13 jaar later werk ik nog steeds met passie in de kinderopvang. In die jaren kwamen er verschillende functies voorbij maar steeds bij dezelfde organisatie. In mijn periode als pedagogisch medewerker ontdekte ik wat ik belangrijk vind in de beleving van de kinderen op de opvang. Vanaf afgelopen januari heb ik de eer om directeur te zijn van onze organisatie. Wij vormen een groep met meerdere kinderopvangorganisaties: Wonderland Kinderopvang, PetitPetit Kinderopvang, Kinderopvang Kikker Rik, Pinkeltjesland, Kinderopvang Baarn en ZorgBSO de Vrije Vogel. “Wonderland geeft kinderen de ruimte” is onze merkbelofte. Dit geldt voor de kinderen maar uiteraard ook voor de medewerkers. Wij werken zo decentraal mogelijk om zo de dienstverlening zo goed mogelijk af te kunnen stemmen op de wensen van de kinderen en ouders. Tegelijk geeft dit de medewerkers de kans om ‘iets van henzelf’ te kunnen toevoegen aan de organisatie. Met meer dan 200 enthousiaste medewerkers zet ik mij iedere dag in voor de kwaliteit waar wij voor staan. Samen met mijn man Robin en drie kinderen Pepijn (5), Flore (4) en Imme (2) vorm ik een vrolijk en energiek gezin.

Gerelateerde berichten