Wij hebben als kleinschalig particuliere kinderopvangorganisatie 5 jaar actief deel genomen door via kinderopvang.tevreden.nl  doorlopend onderzoek uit te voeren en scoren hoog op klanttevredenheid.

Ons geheim achter deze hoge score is dat we iedere dag hard werken om in te spelen op de behoefte en verwachtingen van ouders zodat ouders meer dan tevreden zijn en waarnemen dat hun kind(eren) een leuke, spelenderwijs leerzame ontwikkelingsgerichte dag wordt aangeboden. Vanuit die visie streven  wij naar tevreden kinderen, tevreden ouders, tevreden collega’s en gewoon graag zelf tevreden zijn! Maar tevreden is een gevoel dat je krijgt als alles is zoals je wenst, waarbij eigenlijk iedereen (kinderen, ouders en collega’s) verschillend vanuit hun eigen belevingswereld in hun verwachting wordt over troffen. Samen met het team hebben wij allemaal daar een bijdrage aan geleverd om onze kinderen, ouders en collega’s dat heerlijke gevoel te geven! Eerlijkheidshalve worden verwachtingen standaard en om tevreden gevoel te blijven waarborgen blijf je als kinderopvangorganisatie innovatief vanuit onderscheidende kracht op behoefte en verwachtingen van kinderen,ouders en collega’s inspelen.

Wij hebben van de doorlopende onderzoeken geleerd dat het optimaliseren van de klanttevredenheid alleen kan wanneer wij als kinderopvangorganisatie de Toverfluit door de ogen van ouders kijken en altijd bedenken dat het op de eerste plaats om de kinderen gaat. Kinderopvang.tevreden.nl biedt hiervoor een mooie oplossing om inzichtelijk te krijgen hoe ouders de kinderopvang ervaren en wat er volgens hen beter kan. Een kinderdagverblijf is namelijk niet zomaar een bedrijf, kinderen en ouders kunnen niet gezien worden als producten. Wij vinden het belangrijk om de mening van ouders over onze organisatie te vragen, ook als die minder positief is, zodat we ervan kunnen leren en op die behoeften en verwachtingen van de ouders voor hun kind(eren) in kunnen spelen. Op deze manier weten we dan wat onze kwaliteiten zijn en waar wij als kinderdagverblijf nog in kunnen verdiepen.

Kinderopvang de Toverfluit heeft 5 jaar gebruik gemaakt van kinderopvang.tevreden.nl om inzicht te krijgen in de klanttevredenheid van onze ouders. De klantvriendelijke manier van werken /denken is geïmplementeerd in het handelen van de pedagogisch medewerksters bij de Toverfluit. Na drie jaar op volgend genomineerd en beloond te zijn geweest met een Award, hebben wij de bewuste keuze gemaakt om andere kinderopvangorganisaties de ruimte te geven door niet meer actief deel te nemen aan doorlopende onderzoeken vanuit Kinderopvangtevreden.nl, maar gebruik te gaan maken van Opiness. Ouders blijven via Opiness de mogelijkheid hebben om de kwaliteit van de Toverfluit te benoemen en aan te kunnen geven waarin wij nog kunnen groeien, zodat het een bijdrage blijft leveren om de klantentevredenheid te kunnen waarborgen en de reviews zijn voor ons als kinderopvangorganisatie een mooi compliment.

Zien we je ook op 15 juni?

Wat hebben we voor je in petto? Volg unieke masterclasses van experts in de kinderopvang. Luister naar inspirerende sprekers. Geniet van lekkere hapjes en drankjes. Ga met een glimlach en vooral heel veel inspiratie weer naar huis!
En misschien… word je ook nog op het podium uitgenodigd omdat je één van de felbegeerde Kinderopvang Awards in de wacht hebt gesleept.

Vraag informatie aan over de Kinderopvang Awards of meld je direct aan

Ja, ik meld me aan
Naar de website

Informatie aanvragen

Geef een reactie op dit artikel

Jeltje Meijvogel

Ik ben Jeltje, 32 jaar en werkzaam bij onderzoeksbureau tevreden.nl. Binnen deze organisatie ben ik de specialist voor de kinderopvang en gastouderopvang. Ik adviseer welk klant- of medewerkerstevredenheidsonderzoek het best past bij een organisatie. Klanten begeleid ik bij het onderzoek en het interpreteren van de resultaten. Daarnaast geef ik workshops over belang van customer excellence. Met partners ontwikkel ik workshops die op basis van onderzoeksresultaten van klanten relevant lijken voor de branche (denk hierbij aan online marketing en leiding geven)

Bekijk mijn website
Bekijk alle berichten

Ontvang direct een e-mail zodra er een nieuw bericht wordt geplaatst door deze auteur.

 

Gerelateerde berichten

Mijlpaal

Mijlpaal

Een aantal maanden geleden dacht ik; "ach laat ik een keer deelnemen aan de wedstrijd voor beste kinderdagverblijf". Het was ...
Lees meer
structuur aan de muur

structuur aan de muur

Ik ben zo’n type mens bij wie het leven totaal ontwricht zou raken bij het verlies van de agenda. Ik ...
Lees meer
Kinderopvang: Tekort aan (agogisch) personeel dreigt, uitdaging?

Kinderopvang: Tekort aan (agogisch) personeel dreigt, uitdaging?

Waar medewerkers vroeger een baan hadden voor het leven, is switchen inmiddels een trend voor medewerkers. In de kinderopvang zijn ...
Lees meer
Welke informatie zet je op de website?

Welke informatie zet je op de website?

Ouders zullen eerst je website bezoeken, voordat en met name OF zij contact met je opnemen. Hierdoor is je website de schakel ...
Lees meer

Andere berichten

online marketing kinderopvang Het Aktie Atelier

Wil je € 61.000 verdienen in één dag?

Huh, wat bedoelt Daisy daar nou weer mee? Nou, precies zoals het er staat: of je € 61.000 wil verdienen ...
Lees meer
Fotografie: diafragma & scherptediepte

Fotografie: diafragma & scherptediepte

In mijn voorgaande blog heb ik twee tips gegeven voor het verbeteren van foto's van kinderen. Voor degene die zijn ...
Lees meer
Aaahh, een spin! Bang voor kleine beestjes.

Aaahh, een spin! Bang voor kleine beestjes.

Wie kent het niet: Een gillend kind of een geschrokken collega bij het zien van een spin. Of kinderen die ...
Lees meer
Lekker aanklooien

Lekker aanklooien

In mijn vorige blog over werken op een jongensgroep schreef ik het al. Jongens leren door te doen, ze ontdekken de ...
Lees meer
[getsocial app="follow_bar"]