Ouders zullen eerst je website bezoeken, voordat en met name OF zij contact met je opnemen. Hierdoor is je website de schakel tussen jouw organisatie en potentiële klanten. De website is hiermee het belangrijkste marketinginstrument.

Bij de ontwikkeling van een website letten veel organisaties op het design en niet op de vindbaarheid in Google of de boodschap die je communiceert. Dit terwijl ouders geen kinderopvang kiezen op basis van de kleurstelling en vormgeving. Ouders kiezen op basis van de dienstverlening die je aanbiedt. Daarom alle aandacht voor de boodschap die je communiceert en hoe je deze communiceert.

Een website van een kinderopvangorganisatie (groot of klein) kan zo veel beter worden opgezet dan dat ik vaak aantref. Vaak bestaat een website uit het pedagogisch beleidsplan, en een korte omschrijving van de locatie(s) en/of groepen, contactgegevens en een paar sfeerfoto’s en that’s it. Gelukkig kan je op veel website al wel direct inschrijven, maar waarom zou een ouder zich uberhaupt willen inschrijven? Op deze vraag wordt vaak onvoldoende ingegaan. En dan te bedenken dat één klant per jaar gemiddeld € 8.213,00 omzet oplevert op basis van twee dagen kinderopvang per week.

Daarom geef ik op 15 juni een workshop getiteld “De inhoud van je website”. Het doel van je website is dat ouders enthousiast worden van jouw bedrijf. Wat doet jouw bedrijf allemaal voor de ontwikkeling van het kind? In de workshop ga ik in op het punt hoe jij je bedrijf kan presenteren.

Wil je nu al weten op welke punten je website kan verbeteren?

Ik geef een gratis Quickscan van je website. Je ontvangt dan feedback over je website in vindbaarheid, technische opbouw en inhoud van je website.

Quickscan aanvragen

In dit blog geef ik je wel een aantal tips mee. Voor meer inhoudelijke tips nodig ik je uit langs te komen op de Inspiratiedag van de Kinderopvang op 15 juni. Het is een feestelijke uitreiking van de Beste Kinderopvang van Nederland, maar er worden ook veel interessante workshops gegeven over het spanningsveld tussen de klant en jouw organisatie.

Tip 1: Neem mama als uitgangspunt

De speurtocht naar een geschikte kinderopvangorganisatie begint tegenwoordig op Internet. Sommige zaken zijn echt verdeeld naar geslacht. Papa wast de auto en mama zoekt naar de geschikte kinderopvang. Kies daarom de vrouw tussen de 20 en 45 jaar als doelgroep. De vraag die je jezelf moet stellen is: wat wil de moeder in jouw marktgebied?

Tip 2: Gebruik fotografie van jouw kinderopvang

Stockfotografie is uit den boze! Wat jou onderscheidt van je concurrenten is in ieder geval je personeel en je kinderen! Zorg dat je bezoekers jouw bedrijf al kunnen ruiken door goed gebruik te maken van mooie fotografie. Het zijn de kiekjes van de dag die het hem doen.

Tip 3: Plaats een bruto – netto calculator

Wij zijn Nederlanders en dus willen we weten wat kinderopvang daadwerkelijk kost. Daarom is het heel zinvol om een bruto – netto calculator op de website tonen. Hiermee laat je individueel aan al je klanten de netto bijdrage zien. Kinderopvang kost namelijk geen € 8.213,00 per jaar, maar gemiddeld slechts € 2.464,00. Het verschil betaalt de Kinderopvangtoeslag -> Communiceer dit dan ook!

Kortom, 15 juni wordt een interessante dag waar ik je echt meeneem in je website. Welke informatie is nuttig om te plaatsen en waar plaats je deze informatie?

Zien we jou ook op 15 juni?

Vraag informatie aan over de Kinderopvang Awards of meld je direct aan

Ja, ik meld me aan
Naar de website

Informatie aanvragen

 

Geef een reactie op dit artikel

Jeroen Pernot

Ik ben eigenaar van TO BE Kinderopvang en KDV Online. Met KDV Online ontwikkel ik websites specifiek voor kinderopvangorganisaties. Jij hebt kennis van de kinderopvang en ik heb kennis van Internet.

Een website moet allereerst goed vindbaar zijn en eenmaal op je website moeten bezoekers enthousiast worden van je dienstverlening. Via een implementatieplan neem ik je mee op reis naar een uitstekende webpresentatie. Gemiddeld neemt het aantal inschrijvingen met 155% toe bij mijn klanten. De website wordt ook geleverd met een bruto - netto calculator, waardoor je klanten precies hun netto bijdrage kennen voordat ze klant worden.

Bekijk mijn website
Bekijk alle berichten

Ontvang direct een e-mail zodra er een nieuw bericht wordt geplaatst door deze auteur.

Gerelateerde berichten

Mijlpaal

Mijlpaal

Een aantal maanden geleden dacht ik; "ach laat ik een keer deelnemen aan de wedstrijd voor beste kinderdagverblijf". Het was ...
Lees meer
structuur aan de muur

structuur aan de muur

Ik ben zo’n type mens bij wie het leven totaal ontwricht zou raken bij het verlies van de agenda. Ik ...
Lees meer
Kinderopvang: Tekort aan (agogisch) personeel dreigt, uitdaging?

Kinderopvang: Tekort aan (agogisch) personeel dreigt, uitdaging?

Waar medewerkers vroeger een baan hadden voor het leven, is switchen inmiddels een trend voor medewerkers. In de kinderopvang zijn ...
Lees meer
Hoe bereik ik oriënterende ouders?

Hoe bereik ik oriënterende ouders?

Het kiezen voor een kinderopvangorganisatie is een lang traject. Dit biedt u tal van kansen om potentiële klanten voor uw ...
Lees meer

Andere berichten

Moeten baby's bidden?

Moeten baby’s bidden?

Ja; Veenendaal heeft nog steeds het stempel ‘christelijk’. En persoonlijk vind ik dat helemaal niet erg. In het dagelijks leven ...
Lees meer
De Grootste Griezel...!!!

De Grootste Griezel…!!!

Tip voor de kinderboekenweek: De grootste griezel van Loes Riphagen Het is Kinderboekenweek. Van 4 tot en met 15 oktober ...
Lees meer
Zelf de wereld om je heen ontdekken

Zelf de wereld om je heen ontdekken

Deze wintermaanden vol met pepernoten, sinterklaasliedjes, kadootjes en kerst ervaren jonge kinderen met hun rijke verbeeldingswereld heel intens. Op hun ...
Lees meer
Allemaal spanningen

Allemaal spanningen

Het is dinsdagmiddag en groep 8 is op school begonnen met de proefcito. Dit is duidelijk te merken aan Thijs ...
Lees meer
[getsocial app="follow_bar"]