Wat een titel! Dan klinkt nogal als een opgave, zeker als je je bedenkt dat je al veel aan je hoofd hebt met je reguliere taken. Ik geloof echter dat het geen opgave hoeft te zijn en dat het vooral leuk is om je klanten tevreden te houden en ze om te toveren tot je grootste ambassadeurs.

Hoe? Door te zorgen voor de ideale klantbeleving. Deze is voor elke organisatie uniek en je bepaalt dus ook helemaal zelf hoe die er voor jouw organisatie uitziet. Ik vind het leuk om je hierbij op weg te helpen. En omdat ik de afgelopen jaren heb gezien dat alle organisaties worstelen met dezelfde uitdagingen op dit vlak, heb ik de beste experts verzameld en heb de Kinderopvang Inspiratiedag georganiseerd. En het leuke is: aan een goede klantbeleving werk je met je hele team. We hebben dus een programma dat interessant is voor zowel directie, management, de afdeling planning en plaatsing, maar zeker ook pedagogisch medewerkers. Speciaal voor alle HR-medewerkers hebben we een apart, dagvullend, programma samengesteld over het werven en behouden van de beste medewerkers.

Deze vindt op 14 september plaats in de Apenheul en is helemaal gericht op het boeien, binden en verrassen van klanten. Niet alleen zitten we op een supertoffe locatie; we hebben ook maar meteen dé goeroe op het gebied van klantgerichtheid, Nienke Bloem, gevraagd om de dag te openen.

Nienke laat je zien over welke assen je beweegt om jouw klant ECHT centraal te stellen. Goed luisteren, vanuit jouw merk in de klantreis maakt het verschil, samen met jouw medewerkers. Denken en doen, dan sta jij aan de wieg van DE klantgerichte kinderopvang. Je creëert dit succes van binnenuit, met een blije klant als gevolg. Dat wil jij toch ook?

Workshops

En daarna is de keuze aan jou. We hebben een prachtig aanbod van 16 masterclasses en jij mag er 3 kiezen! Geen reclamepraatjes (daar letten we goed op!), maar goede inhoudelijke verhalen waar we je vragen actief mee te doen. Tussendoor zorgen we natuurlijk ook voor lekkere koffie, een goede lunch en smakelijke tussendoortjes. Dus… wat wil je nog meer?

Een tipje van de sluier alvast wat betreft de inhoud? Okay dan, bij deze!

Op het gebied van het boeien van klanten bieden we de volgende masterclasses:

  • De klantgerichte kennismaking (door Parenticom)
  • Hoe bereik je oriënterende ouders online? (door IMKK)
  • Zet je GGD-rapport in om ouders te werven (door Daisy’s Opstapje)

Op het gebied van het binden van klanten bieden we de volgende masterclasses:

  • Communiceren met ouders (door Parenticom)
  • De onderzoeksresultaten van de awards zijn binnen, en nu? (door Tevreden.nl)
  • Stel je focus scherp met de oudercommissie (door Parenticom)
  • In 1 uur klantgerichter denken (door MissBrownpaper)
  • Makkelijk inschrijven voor BSO-activiteiten (door Jibbie)
  • De IT-afdeling is klaar voor de AVG, zijn jouw medewerkers dat ook? (Pelosa en Certalin)
  • Investeer in je personeel (door MTH)

Op het gebied van het verrassen van klanten bieden de volgende masterclasses:

  • Een aantrekkelijk activiteitenaanbod op je website (door Doenkids)
  • Filosoferen met kinderen (door Filosofiejuf)
  • Pestkop-Apenkop. Wat apen ons leren over pesten (door Apenheul)
  • Zaai jij mee? (door Essisme)
  • Chocolab. Chocola maken met een beetje extra (door FAWAKA ondernemersschool)
  • Maak je kinderopvang groen(er) (door Ik & Buiten)

Voor de HR-medewerkers hebben we een uniek programma samengesteld. Dit zit zo tjokvol met goede sprekers, dat we er een aparte blog voor hebben moeten schrijven. Lees hem hier!

Voor ieder wat wils toch? Daarom zie ik je natuurlijk gewoon de 14e! Lijkt me leuk je te ontmoeten. Heb je voor die tijd vragen, bel of mail me dan gerust. Direct inschrijven of nog meer lezen over de inhoud van de workshops? Dat kan hier: www.kinderopvanginspiratiedag.nl

Geef een reactie op dit artikel

Jeltje Meijvogel

Ik ben Jeltje, 32 jaar en werkzaam bij onderzoeksbureau tevreden.nl. Binnen deze organisatie ben ik de specialist voor de kinderopvang en gastouderopvang. Ik adviseer welk klant- of medewerkerstevredenheidsonderzoek het best past bij een organisatie. Klanten begeleid ik bij het onderzoek en het interpreteren van de resultaten. Daarnaast geef ik workshops over belang van customer excellence. Met partners ontwikkel ik workshops die op basis van onderzoeksresultaten van klanten relevant lijken voor de branche (denk hierbij aan online marketing en leiding geven)

Bekijk mijn website
Bekijk alle berichten

Ontvang direct een e-mail zodra er een nieuw bericht wordt geplaatst door deze auteur.

 

Gerelateerde berichten

Heel simpel bewegend oefenen met spreken 

Heel simpel bewegend oefenen met spreken 

Ook in de logopedie gebruiken we beweging om de taal en spraak van kinderen te verbeteren. Het gaat dan minder ...
Lees meer
Kleine Koningsspelen | www.confrineds.nl

Kleine Koningsspelen organiseren. Hoe dan? Lees onze inspiratietips.

Bepaal je doel Wat wil je bereiken? Bepaal van te voren een duidelijk doel. Zorg dat dit terugkomt in al ...
Lees meer
Kleine Koningsspelen www.confriends.nl

Kleine Koningspelen! Natuurlijk doen de kinderen van 0 tot 4 jaar mee.

Op vrijdag 12 april 2019 vieren we alweer voor de zevende keer de Koningsspelen, een landelijke sportdag voor scholieren van ...
Lees meer
Ode aan de invaller

Ode aan de invaller

Vorige week mocht ik ineens weer eens invallen op een andere locatie dan mijn 'vaste' stekkie. Wat ik als ontzettend ...
Lees meer

Andere berichten

Stemwijzer voor ouders

Stemwijzer voor ouders

Met de Tweede Kamerverkiezingen in aantocht (15 maart) is er een stemwijzer gelanceerd speciaal voor ouders: StemWijsOuders.nl. De stemwijzer bestaat ...
Lees meer
Huiskamers

Huiskamers

Wanneer jouw visie in de inrichting zichtbaar en voelbaar wordt, bereik je de hoogst haalbare (pedagogische) doelen in de dagelijkse ...
Lees meer
Even Dimmen alstublieft!

Even Dimmen alstublieft!

Ga eens terug naar het afgelopen teamoverleg. Ongetwijfeld hebben jullie met het team een onderwerp of gebeurtenis met elkaar besproken ...
Lees meer
Gratis Studiedag 'Peuterwerk 2.0; zijn we er klaar voor?' op 6 juni in Rotterdam

Gratis Studiedag ‘Peuterwerk 2.0; zijn we er klaar voor?’ op 6 juni in Rotterdam

Er staat een nieuwe studiedag in mijn agenda, ook al in die van jou? 'Peuterwerk 2.0;zijn we er klaar voor?' ...
Lees meer
[getsocial app="follow_bar"]