Op 15 juni jl. werden de winnaars van de kinderopvang awards 2017 in het zonnetje gezet. Achttien organisaties gingen met een klant award naar huis omdat zij de beste beoordelingen van hun klanten kregen dit jaar. De Kinderopvang Awards werden georganiseerd door reviewplatform Opiness en Onderzoekbureau Tevreden.  Ruim 300 organisaties namen actief deel aan de verkiezing dit jaar. Uit de review analyse van Opiness blijkt dat de winnaars van dit jaar zich onderscheiden door hun leidsters die vooral lief en deskundig werden beoordeeld, hun brede activiteitenprogramma wat vooral actief en creatief werd bevonden en dat ook de ruimte van de locatie zowel binnen als buiten van belang was.
Leidsters, de activiteiten en locatie meest bepalend in klantreviews
Uit de review analyse van 1.100 klant reviews blijkt dat de leidsters meest bepalend zijn voor de klanttevredenheid, zij moeten vooral lief en deskundig zijn volgens de ouders. Ook de samenwerking onderling en een vast team van gezichten werd veel genoemd. Wat ouders ook van groot belang achten zijn de activiteiten die gedaan worden, deze moeten gevarieerd, actief en creatief zijn en ook bij voorkeur ook uitdagend en leerzaam. Tot slot viel op dat de winnaars ook veel complimenten ontvingen over hun locatie. Veel ruimte voor de kinderen zowel binnen maar met name ook buiten wordt is een belangrijk criterium voor ouders om deze kinderopvang organisaties de hemel in te prijzen.
Linda Schulte van Opiness: “Eens te meer blijkt weer dat kinderopvang organisaties duidelijk te maken hebben met twee stakeholders: het kind en de ouder. Het kind moet blij zijn en graag gaan, dan zijn ook de ouders gerust en blij. Ouders moeten een goed beeld hebben van hoe de dag verloopt van hun kind en wensen een optimaal dagprogramma met daarin alle ingrediënten: plezier, educatie, persoonlijke aandacht en liefdevolle zorg.
Onderzoeksbureau Tevreden.nl interpreteerde de cijfers die ouders op verschillende deelaspecten gaven. 6471 ouders beoordeelden dit jaar hun kinderopvangorganisatie en gaven de opvang van hun kind gemiddeld een 8,9! De organisaties werden beoordeeld op verschillende thema’s en het is duidelijk dat de pedagogisch medewerker een grote rol speelt in de tevredenheid over de opvang, 83,8% van de ouders is hiermee zeer tevreden. Daarnaast zien we dat ouders veel waarde hechten aan veiligheid van hun kind en de locatie waar het kind wordt opgevangen. Daarnaast zien we dat kleinschalige opvang, gastouderopvang en agrarische opvang gemiddeld veel hoger scoren dan andere opvangsoorten.
Jeltje Meijvogel van Tevreden.nl: “We zien uit de onderzoeksresultaten dat persoonlijke aandacht en kundige medewerkers van grote invloed zijn op de tevredenheid van ouders. Hoe persoonlijker hoe beter! Investeren in goede en geschoolde medewerkers is een must, zij zijn het visitekaartje van de organisatie en als zij een goede indruk achterlaten bij ouders, dan zorg je voor een hoge klanttevredenheid.
De 2017 winnaars

1. Regio winnaar Drenthe Kinderopvang Uk & Puk
2. Regio winnaar Flevoland Ikky
3. Regio winnaar Friesland Thuishuis De Lytse Haskes
4. Regio winnaar Gelderland Kindcentrum Villa Driel
5. Regio winnaar Groningen Kinderopvang KITS DDV Deimten
6. Regio winnaar Limburg Bambino Kinderopvang
7. Regio winnaar Noord-Brabant Kinderdagverblijf Suusje
8.Regio winnaar Noord-Holland De Loeiende Koe
9. Regio winnaar Overijssel More for Kids
10. Regio winnaar Utrecht De Melkfabriek
11. Regio winnaar Zuid-Holland De Kattekop
12. Beste kinderdagverblijf Kinderdagverblijf Villa Driel
13. Beste BSO BSO Chapeau Enspijk
14. Beste gastouder bureau Gastouderbureau Piekeboe
15. Beste keten Berend Botje
16. Beste keten xs Chapeau Kinderwerk
17. Beste gastouder Gastouder Kindly
18. Beste peuterspeelzaal Peuteropvang Leusderkwartier

Bekijk de hele uitslag op https://opiness.nl/kinderopvang-awards-2017
 

Over Jeltje Meijvogel

Ik ben Jeltje, 32 jaar en werkzaam bij onderzoeksbureau tevreden.nl. Binnen deze organisatie ben ik de specialist voor de kinderopvang en gastouderopvang. Ik adviseer welk klant- of medewerkerstevredenheidsonderzoek het best past bij een organisatie. Klanten begeleid ik bij het onderzoek en het interpreteren van de resultaten. Daarnaast geef ik workshops over belang van customer excellence. Met partners ontwikkel ik workshops die op basis van onderzoeksresultaten van klanten relevant lijken voor de branche (denk hierbij aan online marketing en leiding geven)

Bekijk mijn website

Gerelateerde berichten