Je kent het wel… dat ene kindje op de groep die er uitspringt qua vrolijkheid, enthousiasme en positiviteit. Zo’n kindje waar je de hele dag mee kan lezen en schrijven (of, in dit geval, mee kunt knutselen en dansen). Tijdens de muzieklessen die ik verzorgde, zat er altijd wel eentje tussen die het heerlijk vond als er gezongen werd, die ontzettend blij was als we gingen dansen en die elk instrument wilde uitproberen alsof zijn/haar leven ervan afhing (er is menig schudeitje door de ruimte gevlogen). Heerlijk vond én vind ik die energie en openheid voor muziek.

Nu heb ik er zelf zo eentje thuis rondhuppelen, mijn lieve dochter van 2,5 jaar. Eén brok positiviteit, blijheid en grappigheid. Heel de dag door zingen, springen, gek doen. Echt fantastisch! Zij heeft ook al wat voorkeuren in wat haar lievelingsliedjes zijn (van wie heeft ze het?) en die deel ik vandaag graag met je. Het zijn namelijk superleuke én leerzame liedjes om een keer op de groep te doen. Niet ál te voor de hand liggend en vooral ook erg gezellig. Ik zeg: veel plezier met deze liedjes!

Advertentie

Pedagogisch Medewerker Kinderopvang Babygroep 24-32 uur per week Pedagogisch Medewerker Kinderopvang Babygroep 24-32 uur per week -Je werkt met vaste pedagogisch medewerkers op 1 locatie voor kinderdagopvang;
-Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse begeleiding, ontwikkeling en verzorging van de kinderen;
-Je begeleidt de kinderen zowel in groepsverband als
MEER INFO ALLE VACATURES Tilburg
Groepshulp BSO ‘t Spiegeltje – Naarden (18,45 uur p/w) Groepshulp BSO 't Spiegeltje - Naarden (18,45 uur p/w) Heb jij affiniteit met kinderen tussen 4 - 7 jaar? Vind je het leuk om onze pedagogisch medewerker op een kleine BSO te ondersteunen? En communiceer je gemakkelijk met grote MEER INFO ALLE VACATURES Naarden Pedagogisch Medewerkster Peutergroep 2-3 jaar Pedagogisch Medewerkster Peutergroep 2-3 jaar Als pedagogisch medewerker dien je de kinderen in een leeftijdscategorie van 2 t/m 3 jaar te begeleiden. Van belang is dat je van kinderen houdt en je kunt inleven in MEER INFO ALLE VACATURES Amsterdam

5 ideeën voor liedjes, met toelichting en een spelsuggestie

Bij alle liedjes geef ik een korte toelichting waarom dit liedje ook leerzaam is én een suggestie voor een spel dat ik zelf met mijn dochter erbij doe. Ik hoop dat je er lekker mee aan de slag kunt!

  • Zo gaat de molen, omdat:
    – de motoriek wordt gestimuleerd met het maken van de bewegingen
    – de herhaling van de woorden de spraak bevordert
    – snel en langzaam wordt ervaren en dat draagt bij aan het gevoel van tijd
  • Okido, omdat:
    – het woord ‘Okido’ heel vaak en constant wordt herhaald: vaak zing ik de moeilijke zinnen en dan zingt mijn dochter het woord ‘Okido’. Erg gezellig met elkaar en daarbij geeft het mijn dochter veel zelfvertrouwen te weten dat zij ook ergens in mee kan anticiperen. Haar stem doet er toe en is onderdeel van een geheel.
  • Kisses and dancing, omdat:
    – je heel makkelijk kunt meezingen met ‘Oohoohoo’
    – het klappen op ‘Clap, clap’ stimuleert om mee te klappen en je zo al een beetje leert om geduldig te zijn (wanneer komt de klap?). Ik pak vaak een schudeitje erbij en speel met dit liedje mee.
  • Uptown Funk en Can’t stop the feeling, omdat:
    – het gewoon heerlijk is om met elkaar te dansen! Ik doe vaak bewegingen uit de clip na en herhaal deze achter elkaar, mijn dochter doet mij dan weer na en soms draaien we het om: dan doet zij iets wat ik nadoe. Zo leert ze al vroeg dat zij ook de leiding kan nemen!

BLOGGER

+ berichten

Mijn naam is Fabrina Willemse en op dit moment ben ik werkzaam als muziekdocente op ROC de Leijgraaf in Veghel/Oss. Daar inspireer ik de studenten PW/OA hun eigen creativiteit te vergroten en om invulling te geven aan muziekactiviteiten op hun stage en later in hun werkveld. Ook houd ik sinds een paar maanden een eigen blog bij, waar ik o.a. gedichtjes schrijf en muzikale spelletjes en liedjes deel. Hier vind je wat meer informatie over wat ik doe en heb gedaan: https://creatieflevenblog.wordpress.com/fabrina/

Gerelateerde berichten