Moederdag-dilemma. In jullie pedagogisch beleidsplan staat dat je aansluit bij het ontwikkelingsniveau van de kinderen en/of dat je kindvolgend werkt. Wat betekent dat voor Moederdag op jouw kinderdagverblijf, peutergroep of gastgezin?

  • Je knutselt geen moedercadeautje, omdat je helemaal uitgaat van het initiatief van de kinderen.
  • Je knutselt wel een Moederdagcadeautje, omdat je weet dat de ouders daar vast op rekenen en klant is koning. Je struint Pinterest af voor een origineel idee en bent een stuk langer bezig met de voorbereiding dan de kinderen met de knutselactiviteit zelf, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
  • Je laat de kinderen zelf kiezen uit 3 of 4 knutselideeën.
  • Je legt de tafel vol knutselmateriaal en zegt tegen de kinderen dat ze wat moois voor mama mogen maken als ze zin hebben.
  • Je knipt voor elke dreumes en peuter een hart (of zo), schrijft er een moederdagwens op, zet bakjes met gekleurde snippers papier en potjes lijm op tafel en vertelt de kinderen dat ze de snippers op het hart mogen plakken. Bij de baby’s maak je met verf een afdruk van handje of voetje op het hart.
  • Nog iets heel anders (wat dan?)

Wij zijn heel benieuwd hoe jullie hiermee omgaan en willen jullie reacties graag in een blog voor TO BE Kinderopvang verwerken. Of misschien vinden jullie het leuk om zelf een blog over dit onderwerp te schrijven? Laat het weten via .

Gerelateerde berichten