Heb je in je gastgezin of kindercentrum veel aandacht voor natuurbeleving en avontuurlijk spel? Dan mogen deze boeken niet in je boekenkast ontbreken! De Verhalenwinkel selecteerde ze voor je en bespreekt ze hieronder.

Het wonder van het ei, Andreas Német- Hans-Christian Schmidt

Leeftijd: 3+
Karton boek met bewegende delen

3 vacatures voor pedagogisch medewerker van ca. 18 uur 3 vacatures voor pedagogisch medewerker van ca. 18 uur Als pedagogisch medewerker ben je verantwoordelijk voor de verzorging van de kinderen en het stimuleren van hun ontwikkeling op eigen niveau. Je creeert een gezellige sfeer waarin de kinderen zich MEER INFO ALLE VACATURES Edam Pedagogisch medewerker BSO ‘t Mouwtje – Bussum (27,5 uur p/w) Pedagogisch medewerker BSO 't Mouwtje - Bussum (27,5 uur p/w) Heb jij een enorme dosis energie en enthousiasme? Ga je graag met de kinderen op excursie of bedenk je de leukste activiteiten? En werk je graag op een grote locatie MEER INFO ALLE VACATURES Bussum Gezocht: ervaren en vrolijke pedagogisch medewerker voor ons kinderdagverblijf/ BSO Gezocht: ervaren en vrolijke pedagogisch medewerker voor ons kinderdagverblijf/ BSO We hebben 2 baby en 2 peutergroepen  waar veel tijd en aandacht voor de kinderen is. We werken gestructureerd en bieden  activiteiten aan volgens de Uk&Puk methode. Je werkt op MEER INFO ALLE VACATURES Almere Starten als freelancer in de kinderopvang Starten als freelancer in de kinderopvang Via het onlineplatform Tadaah kun je als freelance pedagogisch medewerker aan de slag bij tal van opdrachtgevers in de randstad.  Je kunt gaan werken bij BSO, kinderdagverblijven, voorscholen, naschoolse opvang MEER INFO ALLE VACATURES Randstad, Amsterdam Ben jij de leukste en liefste BSO-medewerker die er is? Ben jij de leukste en liefste BSO-medewerker die er is? Ben jij een pedagogisch medewerker BSO en krijg jij energie van het bedenken van inspirerende activiteiten voor kinderen van 4 - 12 jaar? Dan hebben wij wellicht een droombaan voor MEER INFO ALLE VACATURES Kesteren Ervaren BSO medewerker Ervaren BSO medewerker Op onze leuke en gezellige BSO doe je alle werkzaamheden die horen bij een BSO. Daarnaast ben je met je ervaring al snel iemand die minder ervaren medewerkers goed kan MEER INFO ALLE VACATURES Almere Poort

Dit is een prachtig boekje waarin het ei de hoofdrol heeft. Dikke kartonnen bladzijden met bewegende delen, het ei hoor je echt kraken wanneer het breekt, het kuikentje verschijnt langzaam…. een boekje vol belevenissen voor de allerkleinsten. Frisse illustraties, korte zinnetjes en een hoop te zien… echt een peuterboekje om de lente mee te beginnen.

In het bos van Ingela P. Arrhenius, Gottmer

Een boekje om in te kijken én om mee te spelen. De fijne dikke kartonnen bladzijde zijn peuterproof. Iedere pagina heeft een andere vorm, het gaat van klein naar groot. Daardoor zie je het hele bos als je het boekje helemaal opvouwt en op tafel zet. De mooie frisse retro-illustraties van de Zweedes Ingela P. Arrhenius zorgen ervoor dat het zowel voor kinderen als hun ouders een leuk item is voor in de kast…. of juist voor op de kast! Het boekje is ook verkrijgbaar in de versie Op de kermis.

De Grond onder je voeten, Charlotte Guillan en Yuval Zommer, Lemniscaat

Een reis naar het binnenste van de aarde in een uitklapboek van wel 2 meter! Hoe cool is dat! Super leuk om op de bso te gebruiken en samen op ontdekking te gaan. Super origineel en aantrekkelijk uitgevoerd en boordevol nuttige en leuke informatie over de aarde en wat daarin allemaal verscholen ligt. Ook leuk om naar aanleiding van dit boek een eigen uitklapboek met de kinderen te maken!

BLOGGER

Website | + berichten

Ik ben Merel van der Ham en oprichter en eigenaar van De Verhalenwinkel, dé plek voor mooie en bijzonder kinderboeken van 0 tot 12 jaar. Wil je graag een mooie en kwalitatief goede collectie kinderboeken op je locatie, waar ook gedacht is aan de allerkleinste? Neem dan contact op met De Verhalenwinkel of bezoek het congerstival Out of the BOX.
Wij verzorgen ook presentaties Leesbevordering voor ouders en/of PM’ers. Vraag gerust naar de mogelijkheden of kijk op onze website.