Het is het belangrijk om kinderen veel te laten drinken, helemaal met tropisch warm weer . Je kan dan gaan voor fruitsapjes of ongezonde suikerhoudende dranken. Maar wat dacht je van zelfgemaakt water met een smaakje? Zo gepiept en heel gezond! Ik geef je graag een paar opties voor lekkere, verfrissende en verrassende combinaties.

1. Munt en limoen
Deze ingrediënten geven je water een heerlijke frisse smaak.
2. Citrusvruchten, komkommer en munt
Een super combinatie, fris en zuur tegelijk.
3. Basilicum, aardbeien en citroen
Een heerlijke combinatie van aardbei en basilicum (zo uit de moestuin). En voor een klein zuurtje doe je er wat citroen bij. Tip: drink het snel op, anders worden de aardbeien zompig. Niet te ver van tevoren klaarmaken.
4. Citroen en frambozen
Een gouden combinatie. Deze kun je echter wel een dag van tevoren maken, wil je de smaken er goed in laten trekken.
5. Grapefruit, limoen, citroen en sinaasappel
Een verfrissend watertje met allerlei citrusvruchten. Perfect tegen de dorst!
6. Munt met watermeloen
De ultieme dorstlesser.
7. Bosbessen en lavendel
Jawel, lavendel kun je gewoon eten; het geeft een heerlijke aroma af. Zeer fijn in combinatie met bosbessen.

Enjoy & namasté
Zipporah

Advertentie

Pedagogisch Medewerkster Peutergroep 2-3 jaar Pedagogisch Medewerkster Peutergroep 2-3 jaar Als pedagogisch medewerker dien je de kinderen in een leeftijdscategorie van 2 t/m 3 jaar te begeleiden. Van belang is dat je van kinderen houdt en je kunt inleven in MEER INFO ALLE VACATURES Amsterdam

Wist je dat:
Ons lichaam voor zo’n 75 procent uit water bestaat? Het is daarnaast onmisbaar als brandstof voor het lichaam. Zonder water kun je hooguit 4 dagen overleven. Probeer minimaal per uur 1 glas water te drinken, het houdt je energiek en helpt je lichaam de afvalstoffen af te voeren. Het aanbod van suikerhoudende dranken in de supermarkt is erg groot en naast suikers bevatten ze ook vaak synthetische zoetstoffen en fosfor. Fosfor heeft een sterk verzurende uitwerking op ons lichaam. Genoeg redenen om frisdranken van je boodschappenlijstje te schrappen! Kies dus voortaan voor een gezonde dorstlesser zoals deze fruitwatertjes. De kinderen vinden het heerlijk verfrissend en ze vinden het ook nog eens heel leuk om het fruitwater te maken en te tappen. Een win-win situatie dus.

BLOGGER

+ berichten

Beste platformers, collegae, foodies, funky momma`s en poppa`s. Ik wil me hier op het 'to be'-platform graag even voorstellen. Zipporah is mijn naam, 30-plusser, happy with the love of my life en trotse mama van Jade, een klein, stoer, lief meisje die weet wat ze wilt,
en ook erg belangrijk, weet wat ze NIET wilt!

Passies: soulfood, warmte, sport, muziek, het buitenleven en natuurlijk mijn gezin.
Background: HBO, entrepreneur, pedagogiek, voedingsdeskundige en yogadocent. Ervaringsdeskundige als het gaat om balans zoeken in het leven, met de focus op gezondheid en fun! Door mijn werkzaamheden in de kinderopvang als pedagogisch medewerker en voedingsdeskundige, deel ik graag mijn visie en recepten betreft gezonde 'opfooding'.

Enjoy & namasté

Gerelateerde berichten