Om met de deur in huis te vallen, maar liefst 58% van de ouders schrijft zich direct in via de website en slechts 32% vraagt een rondleiding aan (bron: KDV Online). 58% Van de mensen heeft dus geen contact gehad met de organisatie op misschien een belletje of mailtje na en schrijft zich als klant in via de website. Hoe kan dit?

Om je hierop antwoord te geven begin ik allereerst met wat achtergrondinformatie over de markt, de rol van internet in het aankoopproces die jou, als het goed is, het belang van een goede website aantoont.

Advertentie

Pedagogisch Medewerkster Peutergroep 2-3 jaar Pedagogisch Medewerkster Peutergroep 2-3 jaar Als pedagogisch medewerker dien je de kinderen in een leeftijdscategorie van 2 t/m 3 jaar te begeleiden. Van belang is dat je van kinderen houdt en je kunt inleven in MEER INFO ALLE VACATURES Amsterdam

Ouders zijn kritisch

Ouders van nu zijn kritisch naar de kinderopvang, ze stellen eisen, willen meer voor hun kind en voor zichzelf. De basisbehoefte ‘opvang van hun kind’ is uitgebreid met allerlei extra wensen op terreinen van pedagogiek, voeding, activiteiten, buitenspelen, educatie en flexibiliteit. Kortom, ouders kijken tegenwoordig heel bewust naar de kwaliteit van kinderopvang.

Website belangrijk?

€ 5.607,- omzet per kind per jaar

Gebaseerd op

781 uren per jaar tegen een uurtarief van € 7,18

Ouders kunnen kiezen uit verschillende kinderopvangorganisaties. Ze hebben allemaalplek… Dus waar willen zij hun kind plaatsen? Precies, bij de beste kinderopvangorganisatie in de buurt.

Het aankoopproces is veranderd

Vroeger belden de ouders je op voor een rondleiding. Je maakte een afspraak en tijdens de rondleiding ontvingen ze persoonlijk de propositie van je bedrijf. Je liet met veel enthousiasme de vestiging zien, pakte leuke speeltjes, boekjes, lichtte haar voor over de activiteiten die je onderneemt, et cetera. Je gaf hen wellicht nog een mooie brochure of je pedagogisch beleidsplan mee en dan hadden ze alle informatie in handen om een beslissing te maken.

Vlugger, sneller & uitgebreider

Ouders zoeken nu via Google naar kinderopvangorganisaties bij hen in buurt (dit betekent dat je website heel goed vindbaar moet zijn) of ze zoeken specifiek op jouw bedrijfsnaam. Tips en ervaringen van vriendinnen of familie worden natuurlijk meegenomen, maar ze zullen altijd hun eigen keuze maken. Een keuze die allereerst is gebaseerd op basis van jouw profiel op internet, kortom de staat van je website. Een goede website voldoet aan de volgende onderdelen:

  • Informeren
  • Positioneren
  • Vertrouwen kweken
  • Prikkelen tot handelen

Dit betekent dat jouw verhaal bij de rondleiding dus ook op de website gecommuniceerd moet worden. Dit is veel informatie die duidelijk en overzichtelijk gepresenteerd moet worden. Met een goed onderscheid tussen hoofd- en bijzaken. De websitebezoeker mag immers niet verdwalen. Je hebt per slot van rekening maar ca. twee minuten om je bedrijf te presenteren en de concurrent is slechts 1 muisklik van je vandaan… Op basis van de beschikbare informatie op internet maken ouders al een voorselectie, en misschien zelfs een definitieve selectie over de kinderopvangorganisatie van hun voorkeur. Zonder dat jij hen hebt gesproken!

BLOGGER

Ik ben eigenaar van TO BE Kinderopvang en KDV Online. Met KDV Online ontwikkel ik websites specifiek voor kinderopvangorganisaties. Jij hebt kennis van de kinderopvang en ik heb kennis van Internet.

Een website moet allereerst goed vindbaar zijn en eenmaal op je website moeten bezoekers enthousiast worden van je dienstverlening. Via een implementatieplan neem ik je mee op reis naar een uitstekende webpresentatie. Gemiddeld neemt het aantal inschrijvingen met 155% toe bij mijn klanten. De website wordt ook geleverd met een bruto - netto calculator, waardoor je klanten precies hun netto bijdrage kennen voordat ze klant worden.

Gerelateerde berichten