Deze zelfgebakken chunky havermoutkoeken zijn na een lange dag school niet alleen een gezellige bak-activiteit. Ze zijn ook megagezond en voedzaam! De kids kunnen na dit tussendoortje gelijk weer vol energie verder met bijvoorbeeld een sportactiviteit. Vandaar dat ik het volgende recept met jullie wil delen. Bij mij op de bso zijn ze dol op deze koeken.

Benodigdheden voor 12 stuks:
2 bananen
100 gram havermout
25 gram rozijnen
20 gram biologische kokosolie

Bereiding:
Verwarm de (hetelucht-)oven voor op 180 graden. Haal de bananen uit hun jasjes en prak ze met een vork. Meng alles goed door elkaar. Laat de kokosolie smelten en meng dit ook door het deeg. Bekleed de bakplaat met bakpapier. Vorm met twee lepels, 12 hoopjes van het deeg op de bakplaat. Bak de havermout koeken in ongeveer 15 tot 20 minuten af in een voorverwarmde oven. Haal de koeken met behulp van een spatel voorzichtig los van de bakplaat en schuif ze op een leuk bord. Laat ze nog even afkoelen. Je kan de koeken ongeveer 4 dagen in de koektrommel bewaren.

Advertentie

Medewerker P&O (vervanging zwangerschapsverlof) Medewerker P&O (vervanging zwangerschapsverlof) Als medewerker P&O ben jij op de afdeling een vaste en stabiele factor. Voor onze medewerkers en leidinggevenden ben je een vraagbaak. Je werkt in een klein en hecht team MEER INFO ALLE VACATURES Lelystad Sensitieve pedagogisch medewerker die graag buiten is KDV en/of BSO Sensitieve pedagogisch medewerker die graag buiten is KDV en/of BSO Wij zoeken voor ons kindercentrum medewerkers met natuurlijk allereerst een passie voor kinderen maar ook mensen die graag veel buiten zijn en de kinderen betrekken in natuurlijke activiteiten!

Op de BSO
MEER INFO ALLE VACATURES Almere

Tip: De kids waren het er unaniem over eens dat deze koeken ook kunnen als ontbijt.

En wist je boven dat havermout super goed is voor je huid, haar en nagels: bij regelmatig eten krijg je namelijk een boost aan silicium binnen. Verder werkt het cholesterolverlagend door beta-glucanen. Daarnaast bevordert havermout spieropbouw bij sporters, door de vezels en vitamine B6. Het is een energiebron van trage koolhydraten, het geeft langdurig energie en geen hongerig gevoel. Verder zit het bomvol goede stoffen, zoals ijzer, magnesium en veel vitamines en mineralen.

BLOGGER

+ berichten

Beste platformers, collegae, foodies, funky momma`s en poppa`s. Ik wil me hier op het 'to be'-platform graag even voorstellen. Zipporah is mijn naam, 30-plusser, happy with the love of my life en trotse mama van Jade, een klein, stoer, lief meisje die weet wat ze wilt,
en ook erg belangrijk, weet wat ze NIET wilt!

Passies: soulfood, warmte, sport, muziek, het buitenleven en natuurlijk mijn gezin.
Background: HBO, entrepreneur, pedagogiek, voedingsdeskundige en yogadocent. Ervaringsdeskundige als het gaat om balans zoeken in het leven, met de focus op gezondheid en fun! Door mijn werkzaamheden in de kinderopvang als pedagogisch medewerker en voedingsdeskundige, deel ik graag mijn visie en recepten betreft gezonde 'opfooding'.

Enjoy & namasté

Gerelateerde berichten