Slide Licht je (potentiele) klanten goed voor over je tarieven! vanaf € 119,- incl. BTW per jaar GRATIS PROEFACCOUNT Slide Plaats binnen 1 uur NETTO BIJDRAGE op je website beheer module - stel zelf je design op - alle prijsstructuren GRATIS PROEFACCOUNT

Deze zelfgebakken chunky havermoutkoeken zijn na een lange dag school niet alleen een gezellige bak-activiteit. Ze zijn ook megagezond en voedzaam! De kids kunnen na dit tussendoortje gelijk weer vol energie verder met bijvoorbeeld een sportactiviteit. Vandaar dat ik het volgende recept met jullie wil delen. Bij mij op de bso zijn ze dol op deze koeken.

Benodigdheden voor 12 stuks:
2 bananen
100 gram havermout
25 gram rozijnen
20 gram biologische kokosolie

Bereiding:
Verwarm de (hetelucht-)oven voor op 180 graden. Haal de bananen uit hun jasjes en prak ze met een vork. Meng alles goed door elkaar. Laat de kokosolie smelten en meng dit ook door het deeg. Bekleed de bakplaat met bakpapier. Vorm met twee lepels, 12 hoopjes van het deeg op de bakplaat. Bak de havermout koeken in ongeveer 15 tot 20 minuten af in een voorverwarmde oven. Haal de koeken met behulp van een spatel voorzichtig los van de bakplaat en schuif ze op een leuk bord. Laat ze nog even afkoelen. Je kan de koeken ongeveer 4 dagen in de koektrommel bewaren.

Tip: De kids waren het er unaniem over eens dat deze koeken ook kunnen als ontbijt.

Advertentie

Ontwikkelingsgerichte Pedagogisch medewerker- Fulltime Ontwikkelingsgerichte Pedagogisch medewerker- Fulltime Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse opvang, ontwikkeling en verzorging van een groep kinderen in de leeftijdscategorie 0-4 jaar. Kortom, leef je uit. Spelletjes spelen, in de plassen stampen, liedjes MEER INFO ALLE VACATURES Rotterdam Pedagogisch Medewerkster Peutergroep 3-4 jaar Pedagogisch Medewerkster Peutergroep 3-4 jaar Je staat als pedagogisch medewerker vier dagen per week (ma, woe, do en vr) op een 3+ groep. Op deze groep ga je de kinderen in een leeftijdscategorie van 3 MEER INFO ALLE VACATURES Amsterdam

En wist je boven dat havermout super goed is voor je huid, haar en nagels: bij regelmatig eten krijg je namelijk een boost aan silicium binnen. Verder werkt het cholesterolverlagend door beta-glucanen. Daarnaast bevordert havermout spieropbouw bij sporters, door de vezels en vitamine B6. Het is een energiebron van trage koolhydraten, het geeft langdurig energie en geen hongerig gevoel. Verder zit het bomvol goede stoffen, zoals ijzer, magnesium en veel vitamines en mineralen.

BLOGGER

+ berichten

Beste platformers, collegae, foodies, funky momma`s en poppa`s. Ik wil me hier op het 'to be'-platform graag even voorstellen. Zipporah is mijn naam, 30-plusser, happy with the love of my life en trotse mama van Jade, een klein, stoer, lief meisje die weet wat ze wilt,
en ook erg belangrijk, weet wat ze NIET wilt!

Passies: soulfood, warmte, sport, muziek, het buitenleven en natuurlijk mijn gezin.
Background: HBO, entrepreneur, pedagogiek, voedingsdeskundige en yogadocent. Ervaringsdeskundige als het gaat om balans zoeken in het leven, met de focus op gezondheid en fun! Door mijn werkzaamheden in de kinderopvang als pedagogisch medewerker en voedingsdeskundige, deel ik graag mijn visie en recepten betreft gezonde 'opfooding'.

Enjoy & namasté

Gerelateerde berichten